Taksonomi dan Domain: Membina soalan Bahasa Melayu mengikut aras Taksonomi Bloom dan domain.
Berdasarkan tugasan amali ini, pelajar perlu merujuk kepada tajuk Taksonomi Bloom untuk membina soalan mengikut 6 aras yang telah diketengahkan.
Rujuk pada bahan yang telah saya sediakan seperti berikut:
Bahan 1
Bahan 2
RUJUKAN:
Mohamad
Sahari Nordin.(2002).Pengujian dan Penaksiran di Bilik Darjah.Kuala
Lumpur: Universiti Islam Antarabangsa Malaysia
Tuan
Jah Tuan Yusof, Faridah Nazir.(2012). Pentaksiran
Sekolah Rendah.Selangor: Penerbitan Multimedia Sdn. Bhd.
Yap Yee Khiong, Wan Chwee Seng, Ismail Abu Bakar.(1989).Pentaksiran
dan Penilaian Dalam Pendidikan. Selangor : Longman Malaysia Sdn. Bhd.
Aqilah B. Huddin, W.M. Diyana W. Zaki, Aini Hussain, Hafizah
Husain, Nor Fadzilah Abdullah. Perlaksanaan
Penggunaan Taksonomi Bloom Bagi Mengukur Kesesuaian Tahap dan Menjamin
Keberkesanan Outcome Kursus.Retrieved on 16 Februari
2013, from http://classweb.gmu.edu/ndabbagh/Resources/Resources2/krathstax.htm
Krathwohl’s
Taxonomy of Affective Domain.Retrieved on 16 Februari 2013, from http://www.education.com/reference/article/blooms-taxonomy/
No comments:
Post a Comment
Post A Comment: